Versenykiírás

A BME Mobil Innovációs Központ immáron második alkalommal alkalmazásfejlesztő versenyt hirdet. A versenyen egyéni indulók és kétfős hallgatókból vagy középiskolai tanulókból álló csapatok jelentkezését várjuk, akik egy ötletes, jól működő alkalmazást fejlesztettek valamelyik elterjedt mobil platformra (Android, Windows Phone, iOS) magyar nyelven.

A nevezés feltétele mindössze a pályamunka leadásakor betöltött 14. életév és ugyanebben az időpontban aktív középiskolai tanulói, vagy felsőoktatási hallgatói jogviszony.

Az alkalmazások értékelésekor az alkalmazás eredetisége és az alkalmazás megjelenése mellett a forráskód és a dokumentáció minőségét is figyelembe vesszük. (A forráskód átadásától indokolt esetben eltekintünk, ilyenkor csak betekintést kérünk a nevező csapat jelenlétében, a csapattagok valamelyikének számítógépén.)

A versenyen alkalmazások három kategóriában nevezhetők:

  1. Oktatás – oktatáshoz kapcsolódó alkalmazások.
  2. Játék – játékprogramok.
  3. Egyéb – az előző két kategóriába nem sorolható alkalmazások.

A nevezés az Interneten keresztül történik az 1app.mik.bme.hu weboldalon.

Az elkészült pályaműveket nem szükséges megjelentetni az egyes mobilplatformokhoz tartozó áruházakban.

A versenyre olyan szoftverek nem nevezhetők, amelyek korábbi 1app versenyen vagy más alkalmazásversenyen már díjazásra kerültek, kivéve, ha azóta a nevezett alkalmazás kódja legalább 50%-ban változott vagy bővült. 

Részvételi feltételek

A versenyen egy- vagy kétfős csapatban indulhatnak olyan személyek, akik a nevezés időpontjában érvényes hallgatói jogviszonnyal rendelkeznek egy magyar felsőoktatási intézményben, vagy közipiskolai tanulmányokat folytatnak. Határon túli tanulók is nevezhetik alkalmazásaikat.

A versenyen nem indulhatnak a szervezők, támogatók és partnerek tulajdonosai, alkalmazottai, valamint ezen személyek Ptk. szerinti közeli hozzátartozói.

A részvétel feltétele a nevezés, amely az 1app.mik.bme.hu honlapon való regisztrációval történik.

A verseny honlapján történő regisztrációval a felhasználó kijelenti, hogy a csapat minden tagja megismerte és elfogadta a verseny szabályait, beleértve a személyes adatok kezeléséről szóló szakaszt is.

A csapatoknak a nevezési határidőig fel kell tölteniük a a versenyre nevezett alkalmazás elérhetőségét (ha az alkalmazás ingyenesen letölthető valamely alkalmazásboltból), telepítő fájlját (amennyiben az adott platform erre lehetőséget biztosít), forráskódját (indokolt esetben a forráskód feltöltésétől eltekintünk, ekkor betekintést kérünk a forrásba), egy 3-5 oldalas leírást és az alkalmazásról készült képernyőképeket. A tanulói, illetve hallgatói jogviszony igazolásához a nevezők szintén a weboldalon keresztül tölthetnek fel dokumentumokat.

A versenyre nem nevezhető olyan alkalmazás, amelynek letöltése vagy használata díjfizetéshez vagy egyéb a szervező számára nem biztosított feltételhez kötött, kivéve, ha a nevező a teszteléshez és értékeléshez megfelelő bemutató-környezetet biztosít.

A versenyen választott csapatnevek, a versenyen nevezett alkalmazások és az egyéb a verseny honlapján feltöltött tartalmak nem tartalmazhatnak sértő, kirekesztő vagy megalázó tartalmat, nem sérthetik a BME vagy harmadik felek szerzői jogait vagy üzleti érdekeit. A benevezett alkalamazások nem tartalmazhatnak semmilyen jogsértő tartalmat.

Értékelési szempontok

Az egyes alkalmazások értékelésekor a következő szempontokat tartja szem előtt a zsűri:

  1. A forráskód minősége.
  2. Az alkalmazás alapját képező ötlet.
  3. Az alkalmazás illeszkedése az adott platform jellegzetességeihez.
  4. Az alkalmazás megjelenése.
  5. A felhasználói élmény egyéb elemei (logikus felépítés, helyesírás, felhasználói interfész kialakítása).
  6. A dokumentáció minősége.
  7. Az előadásra kapott pontszám (csak a továbbjutók esetén).

Konferencia

A versenyre a legjobb alkalmazásokat nevező csapatok az alkalmazásukat a 2016. szeptember folyamán Budapesten megrendezésre kerülő egynapos konferencián mutathatják be egy-egy 10- 15 perces előadás keretében.

Díjazás

A versenyen a nyertes pályaművek készítői részére átadásra kerülő milliós összértékű tárgynyeremények mellett értékes egyetemi és ipari kapcsolatokkal válhatnak gazdagabbá a nyertesek mellett a pályázók is.

Személyes adatok kezelése

A szervező a nevezők által a regisztrációkor megadott és később bejelentkezés után feltöltött személyes adatokat kezeli. Ezek többek között:

  • a csapat neve,
  • a versenyzők nevei,
  • a versenyzők telefonszámai,
  • a versenyzők e-mail címei.

Az adatok kezelésének célja a verseny lebonyolítása, az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása.

Az adatokat a szervező a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezeli, az adatokat a nevezők a verseny weboldalán, illetve e-mailes megkeresés útján módosíthatják.

Felhasználási feltételek

A benevezett alkalmazások, képernyőképek és leírások feltöltésével a nevező csapat tagjai engedélyt adnak a verseny szervezőinek az adott alkalmazások felhasználására, nyilvános bemutatására, tesztelésére és minősítésére, valamint nyilatkoznak arról, hogy az alkalmazáshoz kapcsolódó szerzői jogok a nevező csapatot illetik. A nevezők a verseny szervezőinek a feltöltéssel engedélyt adnak a képernyőképek és leírások szabad, térbeli és időbeli korlát nélküli felhasználására, beleértve a nyilvános bemutatást, üzleti célú felhasználást, reklámanyagokban, honlapon való megjelentetést is.